Вече нито семейството ни е толкова задружно нито градината толкова голяма.

Аз подхождам към готвенето с вдъхновение от продуктите ,които са ми пред погледа. Така беше и с този по скоро опит за лютеница. Първо реших ,че ще правя чушки с доматен сос и изпекох 10-тина чушки във фурната. Никак не бяха ароматни ,като тези от детството ми ,но можеха да се обелят ,което беше целта. През това време мъжа ми се вайкаше ,че касетката домати ще отиде зян преди да успеем да ги изядем.

Увлечена от неговото мрънкане и белейки доматите за соса ,сложих най-голямата тенджера на котлона и реших да я напълня поне до половината – около 3-4 литра. Погледнах и в хладилника и там имаше около половин кило моркови. Морковите ги сварих за около 20 мин нарязани на едри парчета. Липсваха ми само няколко патладжана. Вие задължително се снабдете с поне 2 прилични патладжана, ако са по малко може и 3 и ги изпечете добре.

Всичко готово беше пюрирано на части с обикновен пасатор. Възможно е морковите малко да го оцветят в оранжево ,ако не е метален. След ,като доматения сос беше се смалил с поне 1/3 от обема си подправен с малко сол, добавих и всичко останало. Трябваше да включа и съпруга ми да помага с бъркането. Беше много щастлив и ми донесе и буркани от мазето.

След около 5 мин ви съветвам да опитате на вкус. Нуждае се от 2- 3 лъжици захар и между 60- 100мл. слънчогледово олио. Захарта се слага след всички зеленчуци ,защото моркова и чушките имат собствена сладост. Също така ако я сложите по рано може да почне да загаря на дъното на тавата и ще трябва да бъркате доста.

Пригответе си поне 5 буркана от някой купешки сос за спагети например. Те са между 350 – 400 мл. Може да направите ,като мен – да налеете горещата лютеница в бурканите и да ги затворите и обърнете.

Смятам да ги консумирам в следващия месец и ги прибрах в хладилника. Ако искате да са по трайни мисля, че трябва да сварите готовите буркани за около 10 мин. Нямам точен спомен как завършваше пълненето на лютеницата в девството ми. След ,като си бяхме похапнали филийките с божествената готова лютеница май си полягвахме по колите и чакахме прибирането в къщи.

Вашият коментар

